Hvorfor er identitet vigtigt for mit website? - Octokom

Hvorfor er identitet vigtigt for mit website?

Når du starter din virksomhed, er der mange forskellige ting som du skal fokusere på.

Et af aspekterne er opbygningen af en effektiv marketingstrategi og identitet af din virksomhed. Din identitet er en nøglefaktor til at hjælpe din virksomhed med at blive anerkendt, så du kan opnå succes og forståelse.

For at din identitet skal lykkes skal den indeholde en rød tråd og være tydelig igennem dit website, SoMe og trykte materialer. For at opnå denne kontinuitet og få dit brand anerkendt skal farverne, logo, skrifttyperne, ikoner, infografer og andre vigtige funktioner være kontinuerlig gennem alt.

I vores datadrevet samfund er din virksomheds website ofte den første eksponering som potentielle kunder har for din virksomhed. Det er også oftest dit website som de går ind på for at lære mere om dine ydelser eller foretage et køb. Så det er afgørende, at din virksomhedens identitet og budskab er krystalklar. Folk glemmer let og vi har alle et ønske om at potentielle kunder husker os.

Din identitet og røde tråd er derfor afgørende for at forbedre din genkendelsesværdi. Alene det at få designet et unikt logo som er energisk, vil du komme langt med.

Din identitet bygger tillid

At have en ensrettet identitet og en rød tråd gennem webdesign, ikoner og content vil skabe troværdighed hos dine potentielle kunder. Folk er mere tilbøjelige til at stole på din virksomhed når den ser legitim og autentisk ud.

Din identitet skal også understøtte din marketingsindsats og andre kampagner. Definer dine målgrupper – lav evt. en persona for din idéelle kundeprofil – og gør din indsatser målrettet mod de personer, der med mest sandsynligt er interesserede i din virksomhed.

En stærk identitet er obligatorisk for fremtidig forretning og en effektiv branding vil også øge din virksomheds markedsværdi.


Konklusion

Dit brand og opbygningen af dit website går hånd i hånd. Når du planlægger at få redesignet og udviklet dit nye website skal du hele tiden huske den røde tråd der skaber dit brand og identitet. Så vær grundig, gør det ordentlig og brug din tid på dit eget brand på den når du også langt.

Del indlæg: