Kontakt os

Skaf flere leads – opret flere målrettede landingpages

Jesper Luff Olesen

HubSpot har lavet en undersøgelse, hvor de har analyseret på forholdet mellem forskellige inbound strategier og den volume og de leads de forskellige strategier indebar. Dataen er hentet fra 4.000 af deres kunder. I denne forskning afslører de, at jo flere landingpages en virksomhed har, jo flere leads generer den.

Virksomheder med 31 – 40 landingpages genererer i gennemsnit 7 gange flere leads, end virksomheder med kun 1 – 5 landingpages.

 

Hvad skal dine landingpages indeholde?

Så hvad skal du helt præcist gøre? Og hvad skal de forskellige landingpages indeholde? Her er bud på forskellige typer tiltag og ”tilbud” du kan oprette:

  • Ebøger
  • Whitepapers
  • Forskningsrapporter (folk elsker konkrete tal og statistikker – vi gør også!)
  • Videoemateriale
  • Gratis prøveperiode
  • Produktprøver
  • Rådgivning
  • Webinar

For at komme med lidt flere konkrete tal – det elsker vi jo! – så viser HubSpots undersøgelse altså også, at det er en virkelig god idé at blogge. Faktisk viser den, at virksomheder der blogger 16 – 20 gange om måneden fik over 2 gange mere trafik, end dem der blogger mindre end 4 gange om måneden. De, som blogger mindst 20 gange om måneden havde 5 gange mere trafik end dem, der blogger mindre end 4 gange pr. måned.

Skaf flere relevante leads og spar dig og teamet for mange timers salg

20 blogindlæg om måneden er meget. Men det er så godt givet ud. Det kan hjælpe dig til at skaffe flere relevante leads og sparer dig og dit team for mange timers salg. Ved at potentielle kunder kan finde informationer om dig, dit produkt, din salgsproces, fordele og ulemper ved dit produkt og andre ting vil skabe troværdighed over for dig og dit brand. Hvilke spørgsmål bliver salgsafdelingen spurgt om, når de er i kontakt med kunden? Skriv alle spørgsmål ned, der måtte være. Skriv blogpost og svar på disse spørgsmål. Så sparer du både dig selv og kunden for tid og sikrer jer, at I er hinandens perfekte match.

Det gode ved at have forskellige landingpages med forskellige tilbud er både at det er god SEO, samt det øger dine chancer for at genererer kvalificerede leads.


Skab tryghed for den besøgende

Det er ikke alle, der besøger din hjemmeside, som er på samme trin i kunderejsen. Derfor er det så vigtigt, at have relevant information til hver enkelt, så de kan komme videre i kunderejsen, samt være trygge i det. En kunde, som besøger din hjemmeside for allerførste gang er højst sandsynlig ikke klar til at tage springet og hoppe direkte ud i at få tilsendt en produktprøve eller ringe til dig, men der er gode muligheder for at de vil downloade en instruktionsbog, eller f.eks. et whitepaper, hvor du forklarer hvad de skal være opmærksomme på, når de overvejer at købe dit produkt. Hvis nu den besøgende er en, som hyppigt har været på din hjemmeside og som muligvis er længere i kunderejsen, kan det derimod være en god idé at tilbyde et webinar eller en e-bog. Hav altid en sund balance mellem de forskellige tilbud afhængig af den besøgendes plads i kunderejsen. Tilpas, personliggør og test!

Fordele ved personlige tilbud

Det er også en fordel at oprette personas, så du nemmere kan personliggøre dine ”tilbud”. Ved at tilbyde netop dét, som appellerer til de forskellige personas kan du maksimerer din leadgenerering, samt sørge for de er kvalificerede og varme. Og som en bonus med alle de landing pages du får lavet, så giver du din hjemmeside et boost af god SEO juice.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram