Udfordringer ved leadgenerering - Octokom

Udfordringer ved leadgenerering

Leadgenerering er allerede udfordrende nok i forvejen, men det at finde de gode og relevante leads er faktisk ret svært.

I princippet skulle det jo være lige til at skaffe kunder, men det er lettere sagt end gjort. Hele 61% af virksomhederne mener at leads og konvertering er den største udfordring ved inbound marketing. Men hvordan kan det være at så mange anser det som en kæmpe udfordring?

Vi har spurgt 10 jyske produktionsvirksomheder. Her nævner størstedelen: tid og målrettet content, som deres udfordring ved leadgenerering. Men er det virkeligt kun manglen på tid og målrettet content, der er med til at vanskeliggøre processen? Det er ikke nødvendigvis den eneste grund dertil. Desværre findes der ikke en ‘one-solution-fits-all’ løsning på det, men de hyppigste syndere er:

Den øgede digitalisering af vores samfund har medført en hel masse ændringer i kundeadfærden, hvilket afspejles i de forventninger og højere krav kunderne er begyndt at stille til virksomhedens online tilstedeværelse – specielt din hjemmeside.

Førstehåndsindtrykket er vigtigt

7 sekunder. Det er den tid det tager os at danne et førstehåndsindtryk af noget. Vi bedømmer og beslutter os på ganske få sekunder om en hjemmeside lever op til vores krav, hvis det ikke indløser vores forventninger til design, navigation og mobilvenlighed, så klikker vi bare videre på Google.

Men 7 sekunder er ingen gang nok tid til at skulle læse et CV igennem, besvare en mail eller lave et LinkedIn opslag! Prøv tænk at hele din virksomhed bedømmes udelukket efter kundens førstehåndsindtryk af din hjemmeside.

Derfor burde din hjemmeside være intuitiv. Dine kunder burde instinktivt kunne finde dine produkter eller services og navigere rundt uden besvær. Hvis hjemmesiden er overskuelig, forlader de siden med det samme og finder en anden.

Læs også:
Sådan giver du et godt førstehåndsindtryk på din hjemmeside

Opsummering

At skaffe kvalificerede leads er svært. Specielt i den digitale tidsalder vi er i nu – online forbrugere er godt forvent og er det ikke relevant eller “godt nok” det du tilbyder, så smutter de bare videre. Det kræver tid at skaffe kvalificerede leads og salg. Det er vigtigt at snakke direkte til din målgruppe og have styr på din strategi. Hvordan vil du fange din målgruppes interesse? Og hvordan vil du sikre, at dit content ikke drukner i den digitale verden. Hav fokus på at få lagt den gode strategi – test, udfordre, prøv en masse. Sørg for at bruge tid på god og relevant content. Del ud af din viden. Opdater din blog og dine sociale medier. Der er mange måder, at dele ud af din viden. Men sørg for ikke kun at have fokus på salg, men også på at dele ud og give til dine potentielle kunder. Det er det, som skaber de stærkeste langvarige og trygge relationer.

Dårlige hjemmesider er også en synder til ikke at skaffe de kvalificerede leads. Du har ganske kort tid til at fange dine brugeres interesse, sørg derfor for at skabe et godt førstehåndsindtryk, at hjemmesiden er intuitiv, har god brugervenlighed og det er nemt for brugeren at finde relevant information.

Del indlæg: