Hudevad - Octokom

Hudevad

Det har vi hjulpet med:

B2C shop - Frontend - Informationsarkitektur - Konverteringsoptimering - UX design - Webdesign - WooCommerce webshop - WordPress

Hudevad Radiator design designer og producerer radiatorer. En Hudevad Radiator er ikke blot en radiator, men et ikon, hvor form, funktioner og kvalitet er skabt ud fra dansk designtradition. Derudover designer og producerer Hudevad specialløsninger, samt rådgiver om form og farvevalg.

Med et produkt, der udfordrer opfattelsen af, hvad en radiator er, ønskede Hudevad at reflektere denne vision i deres webshop. De samarbejder tæt med kunder, arkitekter og designere globalt for at skabe radiatorer, der er ikoniske og går ud over bare at levere varme.

Udfordring:
Hudevads eksisterende webshop var ikke i tråd med den innovation og kreativitet, de bragte til markedet. De havde brug for en platform, der både kunne tjene B2C- og B2B-markedet, understrege kvalitet og tryghed, inspirere brugere til at se radiatorer som en del af indretningen og tilbyde et gnidningsfrit købsflow.

Løsning:
Med fokus på brugervenlighed designede vi en webshop, der gør det nemt for kunder at navigere og søge efter produkter. Vi indarbejdede elementer, der fremhævede Hudevads unikke kvalitet, og gav tryghed ved hvert skridt i købsrejsen. For at inspirere brugerne integrerede vi billeder, der fremviste radiatorerne som kunstværker og indretningsstykker og dermed udfordrende den traditionelle opfattelse af en radiator.

Den nye webshop er blevet en kombination af brugervenlighed og inspiration, der afspejler Hudevads unikke position på markedet. Resultatet er en digital platform, der ikke kun guider kunder gennem et problemfrit købsflow, men også inspirerer dem til at se radiatorer som en essentiel del af deres boligdesign.

Der blev først udarbejdet wireframes, som er en måde at designe den nye webshop på, på det strukturelle niveau. Her er det brugt for at vise indhold, placering og funktionaliteter på sitet, hvor der tages højde for brugerbehov og -rejse, samt købsflow.

Da det strukturelle niveau var testet og godkendt blev det omdannet til mockups og herudfra blev webshoppen udviklet.

Kontaktinformation, FAQ og USP’er er bl.a. gjort tydelige i menuen og skaber tryghed og inspiration.

Derudover er der tilføjet et søgefelt, der gør det nemt for den besøgende at finde det de søger.

Produktkategorier er tydelige og nemme for Hudevad selv at tilpasse alt efter kampagner mm. Der gør det hurtigt og nemt for den besøgende at blive inspireret.

Vil du vide mere om løsningen og hvordan et nyt design kan forbedre din bundlinje? Så kontakt mig gerne.

Jesper Luff Olesen

Stifter og Digital konsulent, octokom