Den forkerte strategi - Octokom

Den forkerte strategi

Din leadgenerering fungerer ikke optimalt.

Hvad gør vi så, tænker du nok? Jamen en af grundene til det kan være at i enten bruger den forkerte strategi eller slet ingen har.

Man kommer ikke langt uden en strategi. Årsagen til det kan måske være, fordi mange er lidt i tvivl om, hvordan de skal bruge en strategi og undlader den helt i stedet for. 27% af danske virksomheder står uden en content strategi, mens hele 44% ikke har den skrevet ned.

Men en strategi gør faktisk dit arbejde meget mere simpelt og kan være med til at skabe gode resultater på bundlinjen. Derfor kan det godt betale sig at have en nedskrevet content strategi. Dem som har mest succes med deres content marketing, 81%, har både en strategi på plads og skrevet den ned.

Det er altså nødvendigt, at du får udarbejdet en effektiv strategi. En content marketing strategi tvinger dig til at nøje overveje hvert enkelt trin i processen og vigtigst af alt, hvad der ikke skal fokuseres på. For at komme i gang er der nogle parametre, du skal have styr på:

PAIN POINTS – PERSONAS – CONTENT

Alt det her kommer til at hjælpe dig enormt meget med at forstå din målgruppe, hvilke emner de er interesseret i, og hvordan du så tilrettelægger dit content efter det.

Del indlæg: