Digital Identitet - Octokom

Skab den røde tråd på tværs af dine digitale platforme

Stå stærk, skab genkendelighed og tryghed overfor dine kunder med en tydelig visuel kommunikation.

  • Styrk din troværdighed
  • Fremstå professionel
  • UI og UX hjælper på brugervenligheden
Kontakt os

Grafik er din virksomheds kropssprog

Har du prøvet at blive misforstået over mails før? Fordi modtageren ikke har kunnet se og afkode dit kropssprog og derfor ikke har forstået dit budskab, som du ellers havde tænkt?

Dine online budskaber – både på din hjemmeside, men også dine sociale medier kan stå stærkere med visuelle elementer tilkoblet.

Grafik over ord

Mennesker behandler og reagerer bedre på visuelle elementer, end nogen anden form for elementer. Menneskehjernen behandler visuelt indhold 60.000 gange hurtigere end tekst. 90% af den info, der overføres til hjernen, er visuel.

Vil du aflæses hurtigt og huskes af dine brugere, er det altså vigtigt, at have stærke visuelle elementer.

Læs indlæg:
Farvepsykologi: Udnyt farver til at fremkalde følelser hos dine kunder

Opnå synergieffekt på tværs af dine platforme med en visuel identitet

Med en klar visuel identitet – logo, farver, ikon stil mm., er du nemmere at genkende på tværs af dine platforme. Derudover er den røde tråd med til at skabe en synergieffekt både hvad angår dit website, din markedsføring og generelle kommunikation.

Opnå synergieffekt med:

  • Logo

    Et unikt, genkendeligt og skalerbart logo, som giver indtryk i dine kunders bevidsthed kan være med til at gøre det lettere for kunderne at identificerer din virksomhed, men også fremstå professionel. Et logo er ikke bare et logo. Det er dit brand ID og skal symbolisere det du og din virksomhed står for.

  • Farver

    Farver opfattes forskelligt på tværs af erfaringer, associationer og kultur. Udnyt farverne, når du kommunikerer. Med farver tilpasset dit brand ID og målgruppe, kan du udnytte farverne og deres psykologiske påvirkning bedst muligt, når du kommunikerer ud til din målgruppe.

  • Unikke ikoner

    Få unikke, skræddersyede ikoner, der kan bruges på dine digitale platforme. Fordelene ved unikke ikoner er at de er tilpasset dig og din virksomheds stil og skiller sig ud fra de mere standardiserede ikoner. Derudover kan de f.eks. være med til at understøtte relevant produktdata på din webshop eller tilkobles dine ydelser mm.

Få dine budskaber ud med god infografik

Infografik har en evne til at gøre komplekse emner mere fordøjelige, samtidig med det opretholder læserens opmærksomhed. Studier viser, at folk hellere vil se på infografik, end læse en lang tekst med samme indhold.

  • Gør dine ”tunge” emner letfordøjelige
  • Hurtig og bedre måde, at fortælle din historie
  • Infografik er vinderen, når det kommer til deling af budskaber

UX og UI hænger sammen, når vi snakker brugervenlighed

Når alt kommer til alt, handler det jo om at skabe en brugervenlig oplevelse for dine kunder – uanset hvor de kommer i kontakt med din virksomhed, så du kan få flere konverteringer og skabe en langvarig og god relation med dine brugere.

Når UX og UI bliver udnyttet og sammenkoblet, så skaber vi de bedst mulige forudsætninger for en stærk, visuel identitet.

Skal du også skabe resultater og klar kommunikation med en visuel rød tråd?

Julie Krause Madsen

Digital Designer, octokom